dinsdag 11 augustus 2015

Dagelijkse sleur, oh nee, routine...

Ik hou niet van dag in dag uit hetzelfde (moeten) doen.


Zekerheid en sleur zijn voor mij bijna synoniem.
Een baan met iedere dag hetzelfde lijstje to do's zou me tot wanhoop drijven.

Doe mij maar een week vol spontane acties, onverwachte momenten en flexibele aanpassingen.

Toch heb ik voldoende boeken gelezen en cursussen gevolgd om te weten dat dagelijkse gewoonten bijzonder nuttig en krachtig kunnen zijn bij het bereiken van je doelen of dromen. Omdat je een routine volhoudt op dagen dat je een gebrek aan motivatie of energie hebt, op het moment dat je wilskracht of focus je in de steek laat.

Vandaar dat ik toch ben begonnen met het opbouwen van een dagelijkse routine, zodat ik binnenkort een gezond gewicht bereik en me energiek voel. Al een aantal weken is dit mijn ochtendroutine:

  • Wakker worden -  opstaan -  priming oefening 
  • update: sinds oktober Aloe Vera drinken
  • Smoothie maken en drinken
  • Ochtendwandeling van 45 minuten (dan ben ik over de 5000 stappen)
  • Douchen - eindigend met koud water.

Gisteren werd ik humeurig en moe wakker. Toen kwam mijn nieuwe gewoonte me goed van pas. Ik ging niet eens met mijzelf in discussie over wel of niet gaan lopen. De wandeling staat op het programma, punt uit.

Mijn behoefte aan variatie haal ik dan maar uit nieuwe smoothie recepten en afwisselende wandelroutes.... Vanmorgen was het kerkhof in de buurt aan de beurt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten