zondag 30 augustus 2015

Wiener Melange

De eerste 2 weken van augustus had ik, uitgerust van mijn vakantie en klaar om er tegenaan te gaan, onverwacht nauwelijks werk.

Ik heb mijn tijd goed besteed, met lezen, studeren, opruimen, ontmoetingen met vrienden en het implementeren van gezonde gewoontes.

Nu ben ik al weer even héél hard aan het werk. (Dat is een gegeven als je niet op rooster in de kraamzorg werkt, het is altijd hollen of stilstaan.) Ik help een gezin waar heel veel aan de hand is. Ik kan veel voor ze doen, het is dankbaar werk. Het is ook uitputtend, omdat het aan mijn eigen processen raakt.

Hoe moe ik ben, en wat dat met me doet, merkte ik vanmorgen pas; wachtend tijdens het uitkoken van spullen maakte ik gedachteloos een mok Wiener Melange voor mijzelf klaar.


Pas halverwege dacht ik 'Huh, dit drink ik toch eigenlijk niet?! Dit is 40 procent witte suiker, met wat melkpoeder, oploskoffie, roompoeder en een berg E-nummers...' Om me vervolgens te realiseren dat ik het gisteren ook al had staan wegslobberen.


Mijn zelfzorg is tanende, naarmate ik vermoeider word.


Hoogste tijd om een beetje op te laden dus. Ik werk nog 2 dagen van 6 uur, dus dat valt mee.
Vanavond vroeg naar bed met een boek.
En morgen een kopje groene thee voor mijzelf zetten als ik Wiener Melange voor de kraamvrouw maak...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten