dinsdag 1 november 2016

Agenda-stress

Half november vertrek ik naar Thailand, voor een maand. Heerlijk vooruitzicht, maar voorlopig moet ik eerst nog een hele hoop zaken goed afronden voordat ik het vliegtuig in stap.

Vorige week werd ik letterlijk niet goed van mijn planning: De To-Do's in mijn Google agenda (handig, want vanaf ieder apparaat op bijna iedere locatie benaderbaar, ideaal voor digital-nomad-wannabees ) stapelden zich op, en mijn daadkracht nam af in plaats van toe. De takenlijst werkte regelrecht verlammend op me.

Pas op het moment dat ik met de moed der wanhoop alles uitschreef en labelde met kleurcodes in mijn grote papieren agenda kreeg ik mijn overzicht weer terug. Hoe kon ik het vergeten, ik moet een pen en markeerstiften in mijn hand hebben om mijn leven te plannen!

Vandaag kon ik weer een aantal taken afstrepen, mijn vertrekdatum komt dichterbij en mijn to-do-voor-vertrek-lijst wordt met de dag korter. De belangrijke zaken zet ik ook nog steeds in mijn Google agenda, wat dubbel werk is, maar dat kan me niet schelen. De rust die het me geeft om lekker in mijn fysieke agenda te werken is me die paar minuutjes extra dubbel en dwars waard!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten